• Emma H.

Recenze: Opravdové jídlo pro děti

aneb Správný základ pro každého z nás

Myslím, že teď, na přelomu roku, máme důvod oslavovat. Kniha Terezy Broschové Opravdové jídlo pro děti je přesně to, co jsme zde v česko-slovenském prostředí v oblasti paleo / skutečné jídlo potřebovali. Všichni, nejen rodiče.

Tereza má za sebou velmi zajímavý a silný příběh, který ukazuje, jak mocný vliv mohou mít potraviny na uzdravování. Nebudu zde zacházet do podrobností, vše potřebné se dozvíte na jejím blogu, anebo si to můžete poslechnout v tomto velmi zajímavém podcastu na stránkách Hany Štipák. Terka se, podobně jako já a mnoho dalších, rozhodla podělit o své zkušenosti s ostatními. V naději, že tyto informace pomohou. Kromě práce na blogu, kde si mimo jiné můžete stáhnout krátkou e-knížku zdarma, přidala ještě další počin – napsala knihu, ve které shrnula vše, co potřebujete vědět na začátku vaší ozdravné cesty.

Vy, co mě znáte, víte, že často doporučuji knihy zahraničních autorů. (Seznam dostupných překladů najdete například v mém článku Nejlepší dárek.) A teď přidávám nové doporučení: Ještě než se pustíte do zmíněných překladů, pořiďte si knihu Opravdové jídlo pro děti. Ano, a to i v případě, že jste dospělí a děti nemáte, ani je v dohledné době neplánujete. Knížka je podle mého soudu ideálním základem pro všechny, kteří se rozhodli vypořádat se s různými potížemi pomocí změny stravy. Bude pro vás skvělým odrazovým můstkem pro další práci a shánění informací.

A co všechno se v knížce dozvíte? Tereza kombinuje klasické paleo s nízkosacharidovým přístupem. (Paleo ani autoimunitní protokol nemusí být nutně nízkosacharidové, i když budou přirozeně vždy obsahovat menší podíl sacharidů než klasický západní jídelníček.)